لینک کوتاه مقاله
تگ‌ها
  • آموزش نقاشی آبرنگ
  • کلاس آبرنگ در کرج
  • لوازم مورد نیاز آبرنگ
  • انواع آبرنگ
  • بهترین برند آبرنگ
به اشتراک گذاری

انواع آبرنگ نقاشی و بهترین برند آبرنگ کدام است؟

انواع آبرنگ ها در بازار، جدا از جنبه اقتصادی ،بیش تر مربوط به خواص و کاربرد آنهاست. مثلا بعضی از انواع آبرنگهای قرصی ،ایجاد رنگابه شفاف می کنند و برخی دیگر رنگهای مات و پوششی پدید می آورند و هر کدام نیز کاربرد خاصی دارند. در این مقاله تعدادی از برند‌های معروف و باکیفیت آبرنگ‌ها را معرفی کرده‌ایم.

تاریخ انتشار انواع آبرنگ نقاشی و بهترین برند آبرنگ کدام است؟ تاریخ انتشار: 1400/06/12
آبرنگها در حالت کلی به سه دسته آبرنگ مرطوب ،مایع و خشک تقسیم بندی می شوند و هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند. که در اینجا هرکدام را به صورت جداگانه برایتان توضیح می دهیم.

آبرنگ قرصی یا بلوکی (خشک) :

این نوع آبرنگ دارای شکلی همچون بلوک یا قرص مانند هست که در دسته آبرنگ خشک قرار می گیرد و از ویژگی های آن می توان به استفاده راحت تر ،امکان حمل آسان و بدون مشکل، امکان کنترل قدرت رنگ به آسانی اشاره کرد که با این خصوصیات این دسته آبرنگ مناسب برای افرادیست که به صورت مدام به حمل آبرنگ برای کشیدن نقاشی می پردازند.برای استفاده از آنها فقط کافیست مقداری آب در دسترس باشد که با استفاده از یک قلمو میتوان به استفاده رنگ با آب پرداخت و طرح مورد نظر را کشید.
کلاس آبرنگ در کرج

آبرنگ تیوپی (مرطوب):

این نوع آبرنگ همانند گواش است با این تفاوت که گواش داخل ظروف شیشه ای نگهداری می شود و امکان خشک شدن آن در مواجهه با هوا زیاد است اما آبرنگ تیوپی کمتر در معرض هوا قرار می گیرد، همچنین رنگابه رنگ های تیوپی نسبت به رنگهای دیگر پررنگ تر هست و برای سرعت بخشیدن به کار مناسب هستند. از این رو این آبرنگ تیوپی مناسب برای نقاشانی است که پی در پی کار می کنند و به حجم زیادی از رنگ نیاز دارند.
آموزش آبرنگ در کرج

آبرنگ مایع (جوهری) :

همانطور که از نام آن مشخص است این نمونه آبرنگ به صورت جوهر (رقیق) می باشد و نسبت به دو دسته دیگر آبرنگ، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.حال اگر این سوال که کدام نوع آبرنگ بهتر هست؟ برایتان مطرح می باشد ما در پاسخ به آن می توانیم بگوییم که در ابتدا به سلیقه شخصی ،فرد بستگی دارد زیرا برخی با استفاده از قرص های رنگی احساس بهتری در کار خود دارند و برخی استفاده از تیوپ رنگ یا گواش را ترجیح می دهند. و در یک نتیجه گیری کلی در پاسخ به سوال می توان گفت اگر می خواهید در زمان نقاشی تعداد رنگ بیشتر و همچنین کنترل قدرت رنگ آسان تری داشته باشید و مدام در حال تغییر مکان برای کار خود هستید و حمل آسانی برای رنگها طالب می باشید، استفاده از آبرنگ قرصی پیشنهاد میشود. اما اگر حجم کارتان زیاد است و می خواهید رنگهای پررنگ تری در اختیار داشته باشید و سرعت عمل بیشتری در اختیارتان باشد آبرنگ تیوپی پیشنهاد می شود.
کلاس نقاشی آبرنگ در کرج
در هنگام خرید ابزار های نقاشی باید به این نکته توجه کنیم که چه مقدار در کار هنری خود جدی هستیم اگر میخواهیم مقتدرانه پیش برویم و آثار ماندگاری از خود به جای بگذاریم بهتر است به سراغ ابزار های حرفه ای برویم.

آبرنگ اشمینگ :

قرص‌های آبرنگ اشمینگ به‌عنوان یکی از شناخته شده‌ترین محصولات می‌توانند به‌خوبی انتظارات نقاش‌های حرفه‌ای را از یک آبرنگ برآورده کنند. با کمک این قرص‌ها می‌توانید نقاشی زیبای خود را به یک اثر هنری ماندگار تبدیل کنید. قرص‌های آبرنگ اشمینگ را می‌توان بارها استفاده کرد و از رنگ‌های شفاف آن‌ها روی کاغذ لذت برد. هر یک از رنگ قرص‌های آبرنگ اشمینگ با فرمولی منحصربه‌فرد و بهینه‌سازی شده ساخته شده است. این رنگ‌ها در برابر نور مقاومت زیادی دارند و اثر آن‌ها با مرور زمان کم‌رنگ نمی‌شود، به همین دلیل است خلق یک نقاشی با این قرص‌ها به معنای آفرینش یک اثر هنری ماندگار است.
آبرنگ اشمینگ

آبرنگ وینزور :

آبرنگ وینزور برای هنرمندانی مناسب است که رنگی باکیفیت مطلوب و قیمت مناسب می خواهند. آبرنگ وینزور به صورت قرص و هم به صورت تیوب در رنگهای مختلف موجود است. قرص های آبرنگ کاتمن در ۲سایز کوچک(Half pan) وبزرگ(Whole pan)موجود می باشد. وینزور با توجه به کیفیت رنگ بصورت لایه ضخیم ونیز نازک، شدت رنگ، این اطمینان را می دهد که همه نقاشان می توانند رنگ های انتخابی مناسب با کارشان داشته باشند. این رنگ­ ها از شفافیت مناسب برخوردار بوده و قدرت سایه بالایی دارد. به گونه­ ای طراحی شده که قابلیت ترکیب رنگ های مختلفی را دارا باشد.
آبرنگ وینزور

آبرنگ سنپترزبورگ:

فرقی نمیکند یک نقاش حرفه‌ای هستید یا می‌خواهید از همان اول مثل یک نقاش حرفه‌ای شروع به کار کنید، به‌هرحال قرص‌های آبرنگ سن پترزبورگ یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. این رنگ‌های باکیفیت به نقاشی شما درخشش خاصی بخشیده و آن‌ را سال‌ها برای شما ماندگار می‌کنند. قرص‌های آبرنگ آرتیست از رنگ‌دانه‌هایی خالص با بالاترین کیفیت ساخته شده‌اند.رنگ‌ این آبرنگ‌ها بسیار شفاف و درخشان است و به نقاشی شما جلوه‌ای زنده و پرانرژی می‌دهد. بسته به اتصال مولکولی رنگ‌دانه‎ و مواد افزودنی استفاده شده، هر یک از رنگ‌ها به میزان خاصی در برابر نور و کم‌رنگ شدن مقاوم‌اند.
کلاس نقاشی آبرنگ در کرج